Sponseret indhold fra Lokalseo.dk. Tusind tak for støtten til Biprojektet.dk!

Få succes med din virksomhed med lokal SEO

Når du har eget firma med hjemmeside, er det afgørende for dens omsætning, vækst og drift, at du forholder dig til markedsføringen. For dig der har en fysisk butik med ydelser elle produkter, er lokal SEO en effektiv markedsføringsstrategi. Med lokal SEO får du langt større sandsynlighed for at tiltrække kunder, når kunderne har søgt på en bestemt vare med et lokalområde, hvorefter de får relaterede søgninger frem.

Herunder kan du læse mere om, hvordan du som virksomhedsejer kan få succes med søgemaskineoptimering i dit lokalområde.

Værd at vide om lokal SEO

SEO er en forkortelse for Search Engine Optimization (på dansk oversættes det til søgemaskineoptimering) og er et begreb, der dækker over en lang række forskellige markedsføringstiltag. Uanset om du har en webshop, en hjemmeside med mange produkter eller et website med annoncering af serviceydelser, skal du forholde dig til, hvordan du kommer frem på Google.

Når en kunde søger efter en af dine varer på nettet, skal din virksomhed være i top i søgeresultaterne. Herved højnes sandsynligheden for, at det er dig, kunden vælger. Lokal seo er en specificering af det bredere SEO begreb. Når du har en fysisk butik, er det ikke kun i virkelighedens verden, dine potentielle kunder skal finde dig. Det er også på nettet, så de kan få oplysninger om din butiks adresse og åbningstider.

Søgemaskineoptimering dækker over mange forskellige tiltag, som alle er medvirkende til at opnå større synlighed på Google. Det kan handle om alt fra udvælgelse af keywords over valg af billeder på hjemmesiden til design og tekstfelter.

Sådan starter du dit arbejde med lokal SEO for at nå til tops i søgeresultaterne

Før du overhovedet begynder at forholde dig til søgeord, opsætning af hjemmeside og valg af billeder, skal du forholde dig til, hvilket geografisk niveau din virksomhed hører til.

Det kan være:

Når du er afklaret med niveauet, kan du bedre målrette din markedsføring på hjemmesiden. Her er det vigtigt at vide, at Google vil ranke din hjemmeside ud fra et nærhedsprincip. Google vil scanne informationerne på dit website og matche dig i søgninger, som bliver foretaget af kunder nær din firmaadresse.

Du skal vælge et lokalt niveau, som er tilpas stort til, at der er kunder, som anvender dette i deres søgninger. Samtidig skal du også forholde dig til et niveau, hvor du ikke kommer til at vildlede dine kunder ved at blive vist i søgninger på et geografisk niveau, som ikke matcher deres fysiske placering. Når du har en website, der henvender sig til et bestemt lokalt område, er det vigtigt, at dette fremgår af din hjemmeside.

En søgeordsanalyse er det mest effektive værktøj til at få indblik i, hvilke formuleringer og termer dine kunder bruger, når de skal finde frem til varer, som din virksomhed tilbyder.

Spar tid, ressourcer og energi og få et SEO-bureau til at få for opgaven

Det er ikke blot en teknisk, krævende opgave men også en tidmæssig, omfattende aktivitet at komme i gang med søgemaskineoptimering selv. Det kræver stort kendskab til, hvordan Googles algoritmer fungerer, og du har brug for viden om de forskellige analyseværktøjer.

Du kan spare både tid og energi ved at bestille et SEO-bureau til opgaven. Her vil du få hjælp af specialister, som er inde i de tekniske opgaver. Der findes mange forskellige bureauer, der kan hjælpe dig. Deres kompetenceområder og prisniveauer vil være forskellige.

Som uerfaren med hjemmesidedesign kan det få stor værdi for dig på både kort og lang sigt, at du allierer dig med et firma, hvor du kan lave en længerevarende kontrakt. Dette vil typisk også give dig en lavere pris sammenholdt med samarbejdsaftaler, der fungerer fra måned til måned.

Vælg et bureau, der matcher dine ønsker og behov

Behovene, ydelserne og kravene i din virksomhed kan ændre sig. Når du har en god aftale med et bureau, som er nem at komme i kontakt med, kan du altid få professionel hjælp til at få optimeret din hjemmeside. Du kan med fordel kontakte flere forskellige bureauer, så du får et godt indtryk af deres services, og hvordan de kan hjælpe dig med lokal seo.

Når du har valgt det bureau, du vil samarbejde med, vil der blive udarbejdet en strategi for din søgemaskineoptimering. Denne fungerer som en ’køreplan’ for, hvilke tiltag der skal sættes i værk, så din virksomhed kan blive vist i de første søgninger på Google.


Læs andre blogindlæg her!